måndag 3 augusti 2009

en ufo klar

Äntligen fick jag klippa ner en ufo - det var länge sedan sist! Men nu är ufon - eller det tredje smålandstäcket klart.




Eller nästan klart då. Jag skall kolla efter vävfel, fästa lite trådar här och var och snygga till lite.



Men korstygnen är klara med årtal och allt - så nu kan bröllopet börja. Eller nästan då - jag får nog montera väven också, pressa lite försiktigt och så överlämna det till beställaren förstås. Jag har lite varp kvar och funderar på om jag skall väva ett till även om det inte riktigt var meningen att göra fyra stycken. Just nu vill jag egentligen bara testa nya spinnrocken och inte alls väva...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Jag har själv vävt 3 "kuddfodral" i samma teknik.I grått och blått. Vad har du använt för ullgarn? Mvh Ann-Catrin

Hultaflickorna sa...

Good moooooorning bäääh! Oj, oj, ojdå! Var det en så stor smålandsväv du höll på med!!! Vad vacker den är. Hinner vi se den på söndag i Lilla Torpet - innan du sänder iväg den? Skulle uppskatta det väldigt mycket. Ann o Beppe

textil sa...

Tack, kul att ni gillar det. Jag använder ett norskt ullgarn som är infärgat i de "riktiga" färgerna i förhållande till originalet.

Tyvärr har täcket redan åkt iväg till sina nya ägare så jag har bara foton kvar...

Anonym sa...

Har du färgat garnet själv?

Tina sa...

Fantastiskt vad fint det är! Klart du ska väva upp snuttvarpen - har man väl gjort allt det jobbet så är det väl lika bra? Och kanske kan du behålla lite till dig själv också.

Men det är klart - ny spinnrock har man ju inte varje dag...

textil sa...

Nej jag har inte färgat själv - det är infärgat i traditionella färger från spinneriet. (Jag var nog lite otydlig där - ursäkta!)

Hm, snuttvarp och snuttvarp - jag skall mäta hur mycket det är och är det över 3 meter skall jag fundera lite till. Men spinnrocken lockar...