söndag 19 april 2009

en mössa i 3-trådigt garn

Det 3-trådiga garnet jag visade här är nu på väg att bli en mössa efter det här mönstret. Egentligen skulle jag sticka sockor med garnet - men det verkade så jobbigt så det fick bli en mössa :-)



På nära håll ser man de två bruna trådarna tydligt - jag gissar att jag har rundsticka 5 här och 88 maskor. Mössan ser liten ut...



På lite längre håll ser man bara ett "vanligt" raggsocksgarn. Färgen ändras också - de bruna trådarna spiller över och gör att ullen blir än gulare - den är redan lite gul i sig.



Nu har jag stickat ungefär 10 cm och det ser ut som om garnet inte kommer att räcka. Jag måste nog bli lite kreativ på slutet här - antingen sticka på en ny kant i nederkanten som originalmönstret har eller avsluta med någon annan färg. Vädret inbjuder inte till mössa så jag har tid på mig att fundera :-)

Inga kommentarer: