måndag 8 september 2008

nätshopping

Det har inte blivit så mycket spinning den senaste tiden men att handla på nätet har jag i varje fall hunnit med. Bilden visar det som kom från Wingham Wool Work för 261 SEK. Mabel Ross lilla häfte är det som knappt syns till höger. Hennes bok "Essentials of Yarn Design for Handspinners" som var den jag egentligen skulle ha fanns inte med - den var "out of print". Och det visste jag ju förstås - men så länge boken står på hemsidan tror man ju att de i alla fall har den... Det är dålig stil av ett företag att inte säga till om att de är utsålda. Frågan är om de inte förlorade en framtida kund här...



Det som faktiskt blev skickat, var bra - här är det 200 gram gethår. Strävt och hårt som det skall vara :-)



100 gram Gotland bara för att jag var nyfiken på vad det är de säljer under det namnet. Också strävt!



100 gram Manx Loughton som jag heller inte känner till från förr - det är den mjukaste ullen i den här samlingen.



Och så 200 gram Cheviot för att kolla hur cheviot egentligen skall se ut :-) Det som jag har skrivit om här visade sig ju inte alls vara cheviot. All ull og gethåret passar nog till raggsockor möjligen går Manx Loughton-ullen bra till tröjor också. Nu skall jag bara hitta tid till att spinna...

Inga kommentarer: