tisdag 4 mars 2008

en lustarm?

Såhär blev min halsduk 2.70 m lång och 40 gram tung. Den är tänkt att gå 3 gånger runt halsen och är mycket mjuk och skön - och så lätt förstås. Nu funderar jag på vad jag skall göra med de resterande 57 grammen. En mössa hadde passat till men den blir nog i tunnaste laget för att värma något.



I närbild. I och med att stickningen krullar sig så ser det ut som om det är flera varv än vad det egentligen är. Måste säga att jag gillar denna modellen på halsdukar - den blir inte så klumpig om man har kapuchong på ytterjackan som jag ofta har. En typisk "lustarm"?



Utskicket för april från Spinspirations fiberklubb var shetlandsull i malakit-färger. Jag skall nog fortsätta med att spinna tunnt garn - det behövs mera träning :-) men räknar med att det blir 2-trådigt garn den här gången. Och så har jag tröttnat lite på att sticka så jag funderar på att väva något i stället. Frågan blir då - vad kan man väva av 100 g shetlandsull? Och så måste jag förstås få ner den ufon som är på vävstolen först...

Inga kommentarer: