torsdag 6 december 2007

inspirationsbilder

Medan jag tvättar och kardar ull funderar jag på vad det skall bli. Bilden av skummet ser väl ut som kardad ull? En vit havsskumpläd kanske?



Eller brunrött med lite blålila? Och så lite vitt? Eller grått? Ullen från det bruna finullslammet kan kanske passa - eller ullen från gutelammen? Många funderingar medan jag tvättar och kardar, tvättar och kardar... Det är spännande att se hur olika ullen från de olika raserna är. Däremot verkar det inte göra så stor skillnad hur jag tvättar ullen - frånsett tvättsåpan som inte var bra alls. Jag tänkte att det stora kända tvättsåpamärket skulle passa men ullen blev statisk, krullade ihop sig och krympte. Inget bra alls.



Jag kanske skall göra en pläd med häftiga gulorange färger med lite grönt i? Tycker det här ser lite ut som en pläd också - den lite rufsigare varianten med öglegarn? Jag får nog fortsätta tvätta och karda medan jag funderar vidare...

Inga kommentarer: