fredag 21 december 2007

brickvävda tomtenissar 2

Tyvärr hittar jag inte det gamla mönstret till de brickvävda tomtenissarna, jag har ritat ett nytt men är inte helt säker på att det blev exakt samma. Det översta är ritat på det "internationella sättet" och snedstrecken visar i vilken riktning stygnen skall gå. Mönstret (sett nerifrån) börjar mitt på tomtenissen och man vrider framåt de fyra första inslagen, därefter fyra inslag bakåt. Varje kolumn med fyra rutor tillsvarar trädningen i en bricka.
De nedersta tomtenissarna är ritade med fyllda rutor så att man bättre skall se hur det blir. Jag tycker mig minnas att jag hade 2-3 brickor trädda "åt andra hållet" men jag måste nog provväva för att se precis vilka det var... något med att konturerna skulle bli snyggare...

Jag lovar att göra en bättre beskrivning på ett nybörjarband vid ett senare tillfälle!

Inga kommentarer: